tirsdag 5. juni 2012

Boller - LCHF

Denne oppskriften har jeg også funnet hos Fotballfrue, og hun har helt rett: NAM!


Du trenger:
80 g mandelmel
1 egg
2 ss kremfløte
3 ss kesam
4-5 ss sukrin
1 klype salt
50 g smør
1 toppet ts bakepulver
2-3 ss fiberhusk
1-2 ss kardemomme

Pisk sammen egg og sukrin. Tilsett kesam (jeg hadde kun rømme og brukte det) og fløte.
Bland sammen alt det tørre (jeg var tom for mandelmel og knuste derfor mandler i stavmikseren i stede) og ha det i det våte. Smelt smøret og ha det i til slutt.
Jeg synes 2 ss kardemomme er for mye, men dette er smak og behag. Kanskje jeg vurder å bytte ut kardemommen eller deler av den med kokos?
Rør deigen sammen så den blir glatt og la den hvile i 10-15 minutter. 


Trill kuler av deigen og sett de på en bakepapirkledd stekeplate. 

Sett bollene midt i ovnen ved ca. 180 grader i ca 20-25 minutter.

Tips:
Kjempegode med litt brie på som kveldsmat!


1 kommentar:

  1. Ja disse så gode ut :) Lager mye godt hun der fotballfruen :) Ha en fin uke videre!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...