onsdag 1. mai 2013

Omelett i en fei

En av mine favoritter når vårdagene blir hektiske og tiden knapp er en enkel omelett. 
Det er en fin måte å bruke rester på og er også raskt og godt. Med to gutter på 4 år i hus, jobb, trening og gubbens aktivitetsskjema er det godt å ha noen raske og lette løsninger tilgjengelig. Da blir det ikke så lett å falle for fristelsen til å hive innpå mat jeg vet ikke passer for meg og min kropp.


Til 1 porsjon trenger du:
2 egg
2 ss fløte
1/2 paprika
falukorv
50 g cheddar
jalapeno-ost
salt og pepper
chilikrydder
smør til steking

Visp egg og fløte.
Skjær paprika, falukorv og ost i små terninger.
Ha i 2-3 ss jalapeno-ost på tube og ønsket mengde krydder.

Stek falukorven i litt smør.
Visp sammen resten og hell det over falukorven og stek til det er ferdig.

Ofte bruker jeg det jeg har liggende i kjøleskapet, osten varieres, kjøttet/pølsa veksler mellom kokt skinke eller vossafår eller rent kjøtt etter gårsdagens middag. Omeletten blir ekstra god når man bruker f. eks ribberester eller kyllingrester. Krydre etter smak, veksle litt på krydderet så blir ikke maten kjedelig. Har du litt spekeskinke, så bruk basilikum eller timian sammen med litt mozarella, her er det kun fantasien som stopper deg!

Kan gjerne serveres med frisk grønn salat til!

2 kommentarer:

  1. Takk for oppskrift! Alltid kjekt med en påminnelse om en lettvint omelett selv for en pensjonist med god tid.

    Ønsker deg en fin mai!

    Klem

    SvarSlett
  2. Herlig. Kjekt at du deler oppskrift.
    klemz

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...