lørdag 19. mai 2012

Brownies - LCHF

Herlig med krem og friske jordbær <3 


Du trenger:
100 g hasselnøtter
150 g sjokolade (minimum 70% kakao)
100 g smør
1 ts espresso
1 ts vaniljepulver
85 g sukrin
4 egg

Mal hasselnøttene. Jeg malte de i en beholder som fulgte med stavmikseren, det gikk fort og var veldig effektivt!
Smelt sjokoladen og smøret i vannbad. Rør iblant til det får en glatt og fin substans. Rør inn kaffe (jeg brukte espresso) og vaniljepulver. La den avkjøles i ca 10 minutter.


Rør inn hasselnøttmelet og sukrin.

Skill eggene.
Visp plommene lett og rør de inn i sjokoladeblandingen.

Pisk eggehvittene stive.
Vend inn litt og litt i røren, vær forsiktig! 

Brownies bakes vanligvis i firkantet kakeform, denne passer til ca 20x20 cm, men det kunne jeg ikke finne i mine skaper. Derfor endte jeg opp med en rund springform på ca 21 cm.
Kle den med bakepapir og hell i røren.

Stek i ovnen ved ca 180 grader i 20-25 minutter. Den skal fortsatt være litt fuktig i midten, så pass på slik at du ikke steker den for lenge.


Avkjøl og server med ønsket tilbehør.

Vel bekomme! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...