lørdag 1. juni 2013

Laks og soppstuing

Egentlig skulle fisken vært på grillen, men plutselig gikk vi tom for gass! 
Dermed ble det grillstekepanna på kjøkkenet som måtte til pers og heldigvis ble det en suksess.


Til soppsausen trenger du:
aromasopp
sjampinjong
1 løk
3 fedd hvitløk
pepperost
fløte
salt og pepper

Denne soppstuingen ble litt på slump, så jeg aner ikke hvor mange gram med sopp jeg hadde i. Dette ble en real "litt av ditt og litt av datt"-rett.






Vask soppen og del den i passe biter.
Hakk en løk og hvitløken.
Stek løken og hvitløken til den blir blank. Ha den over i en asjett mens du steker soppen. Når soppen er ferdig stekt har du opp i løken og hvitløken. Salte og pepre.
Ha opp i ca. 1/2 boks pepperost og spe med fløte til du synes den har passe konsistens. La det hele småkoke til fisken er ferdig.

Du trenger:
4 laksefileter
smør
salt og pepper
sjømatkrydder


Planen var som nevnt å grille de i folie på grillen, men denne gangen ble det grillpanne istedet. Ha i litt smør til stekingen og stek de på begge sider. Salte og pepre under veis etter smak. Jeg brukte også litt sjømatkrydder jeg fant i skapet.

Server fisken med soppstuing og grønnsaker.
Vi valgte blomkålmos denne gangen siden det er guttenes favoritt, og som dere kan se falt middagen i smak!


Gutta synes det er veldig spennende at jeg tar bilder av maten når jeg lager den og når den er ferdig og har begynt å forlange at jeg også skal ta bilde av maten deres slik at bestemor og bestefar skal få se hva de spiser! 

Nyt gjerne med et glass hvitvin!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...