tirsdag 11. juni 2013

Heklet vårgrønn kjole

For en tid tilbake deltok jeg i et garnbytte, det kan du se mer om her

Den gangen fikk jeg deilig grønt bomullsgarn tilsendt, mandarin medi, samme med oppskriftshefte fra Sandnes. Jeg falt pladask for oppskriften på denne flotte kjolen og hadde mitt kommende tantebarn i tankene når jeg fant frem heklenål og satte igang:

Foran på kjolen.
Bakside/rygg med søte små treknapper. 


Denne kjolen kan lille, skjønne Nora vokse i, for når den blir for kort til å være kjole så er det en flott tunika! Nå mangler det bare at denne tanta her får handlet inn strømpebukse med blonder på rompa og en hvit body til, så skal nok tantebarnet sjarmere de fleste i hjemmeheklet kjole. Ja, når hun da endelig kommer til verden, selvsagt! 

4 kommentarer:

  1. Veldig fin kjole, og grønn fargen er bare heilt nydelig. ;)

    SvarSlett
  2. Nydelig både kjolen og fargen på garnet :)
    Ha en fin kveld videre :)

    SvarSlett
  3. Minner meg om en dokkekjole jeg hekla en gang. Nydelig farge!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Så bra gaven falt i smak! ;)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...