fredag 12. april 2013

På jakt etter garn i Venezia!

I påsken reiste min bedre halvdel og jeg på romantisk tur for to til Roma og Venezia. 
Her oppdaget jeg en fantastisk nettside: knitmap.com. Når man åpner denne nettsiden på iPhonen har man muligheten til å velge "Near by" også finner den ut om det er en garnbutikk i nærheten av der du er! Denne siden benyttet jeg i Roma og oppdaget en herlig liten garnbutikk. Det kan du lese mer om her


I Venezia fant jeg også ved hjelp av knitmap.com en nydelig garnbutikk.
Damen bak disken var en søt og hjelpsom dame og garnposen ble velfylt med herlige italienske smakebiter:




Det blir spennende å se hva det blir ut av garntypene, to av de er perfekte til litt anderledes skjerf eller hals når høsten igjen nærmer seg og på bildet i midten er det en herlig myk babyull som det aldri er vanskelig å finne bruksområder til!

Her er noen bilder av garnbutikken Lellabella:






For de som synes det er spennende kommer det under noen glimt fra vår romantiske tur for to:

Trevi fontenen

Pantheon

Colosseum


En av mange herlige pastaretter vi fikk servert. I ferien ble det rett og slett en høy-karbo-fest!

Marked


Italiensk rødvin ble en favoritt

Gondoler i Venezia

Smale og trange gater i Venezia

Kanal i Venezia

Italiensk is, Gelato, ble raskt en favoritt og det gikk med flere om dagen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...