tirsdag 6. august 2013

Rømmegrøt

Når jeg er alene hjemme hender det jeg koser meg stort med en av mine favorittmiddager, rømmegrøt. Utrolig nok er det en av de få tingene gubben i huset ikke setter noe særlig pris på å få servert så dette er forbeholdt meg og smågutta våres som heldigvis synes rømmegrøt er helt topp!

Min foreløpige favorittoppskrift på rømmegrøte er LenaBeatrice sin, jeg har bare gjort noen små endringer:


Til 2 porsjoner trenger du:
1 beger rømme
1 dl fløte
1/2 - 1 dl vann
2 ts johannesbrødkjernemel (JBK)
1/2 ts salt

Kok opp rømmen på middels varme og la den koke i 2-3 minutter.
Bland JBK med vannet, jeg shaket det i en tett liten plastboks. Tilsett blandingen og fløten i den kokte rommen og la det hele småkoke i 5 minutter. Rør jevnlig.
Blir det for tynt kan du tilsette litt mer JBK blandet med vann, blir det for tykt kan du tilsette litt mer fløte.
Smak til med salt.



Serveres med litt sukrin, smør og spekeskinke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...