lørdag 6. juli 2013

Torsk i folie på grillen

Så er sommeren her for fullt og jeg krysser fingrene for at den har tenkt å være her en god stund!
I uka som var benyttet gutta mine og jeg anledningen til å kose oss med grill og terrasse 
og siden gubben kom sent hjem og det bare ble tre av oss til middag ble dette enkelt og greit løst med torsk og folie. 
4-åringene var fornøyde, fikk hjelpe til med tilberedningen og spiste godt. 
Hva mer kan man ønske seg?


Du trenger:
1 skinn og benfri torskefilet pr. person
smårettbacon
vårløk
paprika
ca. 1- 1,5 ts smør pr. fiskefilet
salt og pepper
folie

Del folien opp i passe biter, jeg pakket hver fiskefilet for seg.

Salte og pepre filetene og legg de i folien.
Finhakk vårløk og paprika og strø over.
Stek baconbitene i panna og strø over.
Legg smør på toppen og pakk sammen.





Da er de klare for grillen!

Grill til torsken faller lett fra hverandre, men vær forsiktig så den ikke blir tørr.


Når jeg og gutta spiser alene er det viktigste for meg at måltidet blir hyggelig, det er absolutt lettest når maten som blir servert er barnevennlig. Torsk gjorde susen og med blomkålmos som tilbehør ble det godt, sunt og som Emil så: "guttemat".

Vel bekomme! 

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...