lørdag 13. juli 2013

Blomkålsalat

Forrige helg var jeg på besøk hos søstern, og der fikk jeg servert herlig blomkålsalat! 
Jeg forelsket meg umiddelbart i dette tilbehøret og har etter dette hatt det til middag to ganger for gutta boys her i huset og i tillegg servert det til gjester på grillmat torsdag og hos svigers i dag.


Av en blomkål har du nok til 4 porsjoner og dette holder seg godt i kjøleskapet et par dager.

Du trenger:
1 blomkål
1/3 beger creme fraishe
1/3 beger rømme
4-6 ss majones
1 rødkål
8-10 skiver suragurk
salt og pepper

Vask blomkålen godt i kaldt vann.
Rens og del opp i små buketter.

Finhakk rødløken og bland den sammen med blomkålen.
Tilsett creme fraish, rømme og majones.
Rør godt sammen og smak til med salt, pepper og suragurk.

Sett kaldt i kjøleskapet en times tid og server til grillmat!





Jeg elsker blomkål!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...