torsdag 17. april 2014

Sjokolademarsipan

Om du ikke har vært innom bloggen hennes bør du absolutt ta en titt, for jeg har funnet en blogg som virkelig har en del spreke og herlige oppskrifter på sunnere søtsaker. Virkelig midt i blinken nå i påsken!


Hun hadde en spennende oppskrift på sjokolademarsipan og den falt virkelig i smak, anbefales!


Jeg har fulgt oppskriften henne til punkt og prikke med unntak av at jeg lot marsipanen stå i kjøleskapet dekket til av plast over natten før jeg trillet ut kuler og dyppet de i smeltet 70 % sjokolade.

Du trenger:
80 g mandelmel
70 g sukrimelis
2 eggehviter
3-4 dråper mandelessens
2 ts kakaopulver

Bland alle ingrediensene i en bolle. Det kan være smart å holde litt igjen på mandelmelet og passe på så deigen ikke blir for tørr.
La deigen hvile i kjøleskapet over natten før du ruller den ut til stenger eller kuler.
Jeg valgte kuler og dyppet de i smeltet 70 % kokesjokolade. Deretter la jeg de i små konfektformer og satte de inn i kjøleskapet slik at sjokoladetrekket stivnet.

Hennes oppskrift på sjokolademarsipan finner du her



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...