tirsdag 6. mai 2014

Nok en strikket dåpsgave

På søndag var vi nok en gang på kort tid i dåp, denne gangen til en liten gutt gubben og jeg er grandtante og grandonkel til!

Også denne gangen ble det hjemmestrikk i gave, en egenkomponert kortermet genser og en hals. 

Her er den kortermede genseren.
Jeg tok utgangspunkt i en jakke-oppskrift i "Den Store Guttestrikkeboka" og gjorde den om til en kortermet genser i stedet. Jeg hadde rester fra gubbens mariusgenser liggende, så denne er strikket i Smart garn fra Sandnes:





I tillegg til denne genseren hadde jeg akkurat nok garn igjen til å lage en hals. 
Oppskriften på den fant jeg på denne bloggen her.




To varme og myke plagg til en aktiv krabat! 
Hjemmestrikket er en flott dåpsgave synes jeg.

2 kommentarer:

  1. Kjempe fin genser! Jeg synes også hjemmestrikk er perfekt som dåpsgave :-)

    SvarSlett
  2. Nydelig liten dåpsgave ;o) Sjøl skal æ i dåp til ei lita jente 8.juni, og grubler litt på om æ rekk å strikke noe..

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...