torsdag 30. januar 2014

Vannkopper i hus

Da har vannkoppene kommet i hus, drøye 4 år etter oppstart i barnehagen. 
I går hadde pjokken (som blir 5 år i slutten av mars) to-tre prikker på ryggen og feber, i dag har de startet å spre seg med lynets hastighet til armer, ben, hode, mage og enda flere på ryggen.
Han er litt slapp, men feberen har sluppet taket og formen er relativt bra. 
Han er ikke helt overbevist om at det er riktig at han har fått "vanndråper" som han kaller det selv, tvillingbroren har nemlig så langt ikke fått så mye som en prikk enda og det oppleves som særdeles urettferdig!

Mens pjokkene titter på TV, tegner litt og spiller på DSen sin blir det litt blanding av jobb, husarbeid og surfing på nettet på meg. 
En rolig dag.
Snøen laver ned i jevnt tempo og til tross for at jeg nyter vinteren og ikke ville vært den foruten tar jeg meg selv i å glede meg til våren kommer og mulighetene det gir til lek og moro ute. Særlig etter å ha tittet på disse bildene av to friske akrobater fra i høst:













Nå gleder vi oss til vannkoppene har gått sin gang og vi igjen kan kose oss i full aktivitet. Vi har jo gått til anskaffelse av ski og det er to gutter som er i full gang med å lære seg balanse og fremdrift!







Øvelse gjør mester og vi gleder oss til flere prøveturer på ski med bøllene våre. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...