onsdag 11. september 2013

Kyllingsalat med hjemmelaget dressing, nøtter og honning

Jeg har begynt å glede meg til onsdager, da er det oppskrift-dag hos fotballfrue! 
Her er det utrolig mye herlig inspirasjon å hente når det kommer til mat og variasjon. Helt sikkert andre ting også, men da bør man nok være litt mer interessert enn meg i mote og den slags. 
Uansett har jeg funne mange gode både middager og desserter hos henne og jeg gleder meg til nye oppskrifter i fremtide.

Denne uken har vi testet ut kyllingsalat med pesto og honning, hennes oppskrift finner du her


Til to personer brukte vi:
1 hel grillet kylling

salat
1/2 rødløk
ca. halve glasset fetaost (Apetina)
2 ss rømme
2 ss pesto
2 never valnøtter
akasiehonning

Vask salaten godt å ha på det du ønsker av salat.
Hakk rødløken og valnøtter og strø over.

Gubben i huset elsker kylling med skinn og synes det gjeveste med kyllingen er å gnage på bena og spise med fingrene. Jeg er mer glad i kylligen når jeg kan få renset den og dyttet skinnet over på tallerknen til gubben...



Så var det dressingen, slik lager du den:

Ha fetaosten (minus oljen i glasset!), pesto og rømme i en bolle og mos alt godt med stavmikseren. Da skal det være klart til å ha over salaten sammen med akasiehonningen. 


Kjapt, enkelt og akkurat som fotballfrue lover i sin blogg: 
"En fest i munnen!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...