fredag 31. august 2012

Vaniljemuffins

Hva med å bake noen saftige muffinser til helga?


Til 6 store muffins trenger du:
1 1/4 dl sukrin
75 g smør
3 egg
3/4 ts vaniljepulver
100 g philadelphiaost
1 1/2 ts bakepulver
1/4 dl fiberhusk
1 dl mandelmel

store muffins former

Sett ovnen på 200 grader.
Rør sukrin og smør til det blir porøst.
Tilsett eggene og visp, jeg brukte kjøkken maskinen.
Bland i vaniljepulver og philadelphiaosten.
Rør inn alle de tørre ingrediensene.
Hell røren over i formene.

Stekes midt i ovnen i 25-30 minutter.

Tips:
For variasjon i smaken kan du tilsette litt hjemmerørt syltetøy av bringebær eller blåbær, revet 70 % sjokolade eller litt kanel.

Jeg hadde ikke mandelmel igjen når jeg lagde muffinsene, så jeg malte mandler med skallet på. Muffinsene mine ble dermed litt grovere og mørkere i farge.

Vær forsiktig så du ikke steker de for mye, så blir de saftige og gode.

Vel bekomme! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...