søndag 12. august 2012

Mandelcookies med vaniljsmak

Denne oppskriften snublet jeg over i boken til Fotballfrue og kastet sammen en prøve forrige lørdag:


Til ca. 30 stykker trenger du:
200 g skåldede mandler
120 g sukrin
100 g smør
1 ts mandelessens
1 ts vaniljeessens

Forvarm ovnen til 150 grader.
Bland alle ingrediensene godt sammen slik at det blir en glatt cookiedeig. 
Rull deigen til små kuler og legg de på bakepapir på et stekebrett.
Sett brettet inn i ovnen i 5 minutter.

Ta brettet ut igjen, press kulene flate med en spiseskje og stek de videre i 15-20 minutter.

La de avkjøle seg i minst 30 minutter til de blir harde og server til en kopp te eller kaffe!

Tips:
Jeg hadde ikke tid til å skålde mandler, så jeg brukte ferdig mandelmel, dermed ble deigen min litt tørr. For å få den glatte cookiedeigen spedde jeg på med fløte til passe deig.

Håper det smaker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...