tirsdag 21. august 2012

Sparkebukse til en liten sjømann

Det er gøy å strikke til nyfødte, garnet er tynt og mykt og plaggene blir så søte!

Denne gangen hentet jeg inspirasjonen fra denne danske siden.
Noen endringer ble tatt, blant annet valgte jeg å ikke strikke i riller, men holdt meg til rett strikk hele veien. I tillegg valgte jeg vekk ugla, da mottageren er glad i sol, sommer og sjø. Dermed ble det en heklet båt, helt etter frihånd.



Buksen er strikket i Pickles fine merino på pinner nr. 2.5

Nå er jeg bare spent på om mottageren blir fornøyd!

2 kommentarer:

  1. Veldig fin liten sak, det er jo så deilig garn å strikke med!

    Bra valg å bytte ut ugla, båten er knallfin :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg ble godt fornøyd selv :-))
      Garnet er bare det beste til slike små! Fullstendig klø-fritt og så herlig på pinnene :-))

      Slett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...