torsdag 14. juni 2012

Supercookies - LCHF

Orginaloppskriften finner du her hos Fotballfrue, mine ble litt mørkere rett og slett fordi man "tager hva man haver", og når man er tom for mandelmel (og helsekosten er utsolgt!) så må man lage sitt eget mandelmel. Jeg hadde ikke tid eller tålmodighet til å skolde mandler og knuste de derfor til mel i stavmikseren med skallet på. 
Jeg droppet kosttilskuddet og la til ett egg ekstra pluss en liten dæsj med fløte, det ble rett og slett ikke nok væske ute!
Derfor er nok mine cookies litt annerledes og noe grovere og mørkere enn orginalen:


Du trenger:
1 egg (jeg brukte 2 + en dæsj med fløte..)
1 dl gojibær
3 dl finmalte skoldede mandler (jeg brukte hjemmelaget mandelmel)
5 ss sukrinmelis
1 klype salt
1-2 ts vaniljepulver

Bland alle ingrediensene i en bolle. 
Trill små kuler og trykk de flate på et brett. 
Jeg liker best sprø cookies og laget de derfor litt flatere enn oppskriften til Fotballfrue.


Stek de midt i ovnen ved ca. 180 grader i 10-15 minutter (litt kortere steketid ettersom hvor flate du trykker de). Avkjøles på rist.

Vips, på under en time har du noe godt til kaffekoppen eller eventuelt noe enkelt å ha i veska når tiden løper fra deg om morgningen!

Klar - ferdig - BAK!

1 kommentar:

  1. Disse må kanskje prøves ut til helga. Så utrolig gode ut :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...