lørdag 8. mars 2014

Klippe, klippe, klippe, sa kjærriga!

Forrige helg reiste jeg avsted med gubbe og gutter til Kongsberg, gutta var i ekstase! 
Det er lite som kan kan toppe en helg hos bestefar og bestemor.

Fredagskvelden viste bestemor frem nyinnkjøpte gardinlegder til spisestuekroken, men ikke overraskende var hun ikke helt fornøyd med det hun hadde funnet ferdig sydd i butikken. Dermed hadde hun i tillegg kjøpt med seg maljer hun skulle ha som oppheng og da var det bare å gå på med saks og tålmodighet.

Vi tenkte som Pippe Langstrømpe:
"Dette har vi ikke gjort før, så det fikser vi helt sikkert!"






Mamma plasserte maljene hvor hun mente de skulle være og streket opp på stoffet med kulepenn. Deretter tok jeg over og klippet pent langs den oppstrekede linjen. Så var det bare å plassere maljene hvor jeg hadde klipt og presse de sammen. Det viktige var å passe på så det ikke kom stoff i midten av ringen, men å passe på at det så helt og pent ut.

Jeg synes det ble veldig fint, og mor sjøl var godt fornøyd med de nye gardinene sine.

Så sitter jeg i egen stue og titter på bildene og lurer på om jeg skulle tatt en runde å sett om jeg fant noen nye gardiner til egen stue? 
Med vår i lufta og sola skinnende ute begynner det å krible litt etter å få frem utemøbler og bytte ut gardinene med noe litt lettere enn det som henger fremme nå.

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...