lørdag 19. april 2014

Tovet sitteunderlag

Påskeharen hadde satt igjen et herlig påskeegg på trappa til meg på tirsdagen, ett egg fylt med garn!


Det fulgte med oppskrift til ett tovet sitteunderlag sammen med garnet og jeg gjorde som påskeharen anbefalte meg:

Legg opp 60 masker på pinner nr 7 med dobben tråd.
Strikk riller frem og tilbake og fell av etter 6 nøster garn.




Etter noen rader felte jeg av de midterste maskene og la de opp på neste rad, omtrent som et stort kapphull. Dette ble et greit håndtak til sitteunderlaget.

Gutta synes det var litt synd at jeg skulle tove det, før toving hadde det jo perfekt 
supermann-kappe-størrelse!

Når det skulle toves ble det kjørt på 60 grader med omo color sammen med et par håndklær jeg ikke var redde for.




Maskinen tovet underlaget ganske mye, men det ble helt perfekt til en barnerumpe!
Emil er superfornøyd og Haakon har valgt ut rødt som sin farge og forlangt å få ett han også. 

Til voksne lurer jeg på å bruke to nøster til for å få det litt større, men først skal jeg lage ett til til barn og heller forsøke å tove på 40 grader og se om det utgjør noen forskjell.


Haakon har valgt seg ut rødt garn til sitt sitteunderlag, blått til pappa og jeg er heldig og fikk grønt. 
Her skal ingen fryse på stompene sine!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...