mandag 28. april 2014

Grå pingviner med tommeltott

Det lille tantebarnet mitt har fått barnehageplass fra høsten av og blir ett år i september. 
Tiden flyr!

Det er viktig å være ute i god tid, så første vottepar MED tommeltotter er nå klare til den lille frøkna. Når hun til høsten skal kose seg i sandkassa eller utforske verden på andre måter må hun ha noe annet enn babyvotter og tommel er påkrevd!



Jeg har laget ett sett av disse vottene tidligere, men da i en babyvariant uten tomler. Hele det innlegget kan du se her



Jeg brukte raggsokkgarn fra Viking denne gangen, ett slitesterkt garn som er litt tykkere enn merionoull.
Jeg la opp på pinne nr 3 og la til en tommel over seks masker.

Øyne og nebb sydde jeg på i etterkant og selve vottene er strikket i ett stykke med god tvinning av tråde hele veien. Dermed blir de også litt tykkere og varmer enda litt bedre på små barnehender.

Gutta mine har hatt flere par strikkede votter opp gjennom årene og ønsker seg nye votter til neste vinter. Jeg forstår de godt, de er jo mye lettere å leke med og holde grep med enn tykke polvotter, og blir de våte, ja så varmer ulla like godt uansett!


2 kommentarer:

  1. Kjempesøte votter! Takk for god forklaring i begge innleggene!

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  2. For noen søte votter! Disse likte jeg kjempegodt!! :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...