tirsdag 4. februar 2014

Strikket body i mariusmønster

Det er gøy med ei lita tulle til tantebarn! 
I seg selv er jo frøkna i tantes øyne selvfølgelig helt perfekt, men i tillegg til det så er det utrolig artig å strikke litt til jenter når man har to gutter selv.
I julegave ble det selekjole i mariusmønster, det kan du se her. I tillegg ble det en del restegarn ut av det, og plutselig fant jeg ut at dersom jeg bare byttet litt rundt på fargene så hadde jeg nok til å strikke en body også:







Oppskriften på bodyen finner du i den store Mariusboka.

Jeg har byttet litt om på fargene. Egentlig skulle ermene vært i samme farge som underdelen av bodyen, men det hadde jeg ikke garn nok til, så jeg brukte hvitt i stedet og synes jammen det ga bodyen ett litt friskere utseende.

Garnet er østlandsgarnet fra Nille og jeg er godt fornøyd med hvordan det oppfører seg på strikkepinnene. 

1 kommentar:

  1. Så søt hun er den vesle prinsessa! Fin body også! Kjekt å snu litt om på fargene slik at du får brukt store restenøster.

    God tirsdagskveld!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...