onsdag 26. februar 2014

Hals i perlestrikk

I vinter har jeg startet på to forskjellige halser og begge har vist seg å være et grusomt prosjekt som tok mye mer tid enn forventet!
Litt overraskende for min egen del viser det seg at jeg synes det er utrolig kjedelig å strikke hals, særlig når de skal strikkes ufattelig lange som skjerf før de til slutt monteres sammen til en stor sirkel.

MEN, heldigvis så er det slik at den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!


For halsen har jeg brukt om og om og om igjen etter den ble ferdig. 
Den er så lang at jeg kan snurre den tre ganger rundt halsen når det er kaldt, eller bare to nå som det er noe mildere ute.


Om du skulle føle deg inspirert til å strikke din egen hals, så ta en titt på bloggen til Mayas hobbykrok, for det var der jeg fant oppskriften på denne halsen.
Jeg strikket med på pinner nr. 4 og i Europris sitt garn, Alpa. 
Jeg valgte mørk grå farge.
Selv om det er litt acryl i garnet synes jeg det fungerer fint, og jeg plages ikke av kløe heller.


1 kommentar:

  1. Perlestrikk tar bare lang tid. Sånn er det med den saken. Jeg er nettopp ferdig med Evighetshals av Marte Helgetun strikka i Hexa, og den ble både fin og behagelig å bruke. Kommer på bloggen snart. Og som du sier. Den var verdt innsatsen.

    Ha en strålende torsdag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...