torsdag 6. desember 2012

Marius-genser rundstrikk

Jeg har alltid synes marius-mønsteret er flott, særlig etter å ha fått gensere til gutta av min mamma. 


Her er gutta i sine første marius-genser og matchende enkle bukser i samme grunnfarge som genseren.

Denne høsten har jeg fått spørsmål om å strikke marius-genser både til en liten gutt og til en tenåringsjente. Jeg har vært veldig usikker på om jeg ville få det til, og ikke minst om jeg ville trives med å strikke mønsteret. Det er lite som er så demotiverende som å strikke en oppskrift du ikke trives med.
Etter mye frem og tilbake ga jeg meg i kast med marius-genser i rundstrikk i størrelse 2 år.



Det gikk over all forventning å strikke i mønster og det var passe utfordrende. 
I tillegg var det selvsagt gøy når resultatet ble såpass bra!

Derfor klinket jeg like godt til med en lue med dusk i samme slengen, så tipper jeg pjokken som skal få dette settet blir den tøffeste gutten i gata!


Nå har gutta mine bestilt seg hver sin lue i marius-mønster MED dusk og lista over marius-mønster-ønsker vokser og vokser! 
Det blir ikke siste prosjektet med det flotte mønsteret, allerede nå er det et nytt marius-prosjekt på pinnene her i førjulstiden...

4 kommentarer:

  1. Kjempe fin marius genser! Denne blir jeg aldri lei :)

    SvarSlett
  2. Kjempefine :) Skulle gjerne hatt en slik selv jeg :) Titt gjerne innom bloggen min om du har tid :) Jeg legger meg til siden din :) Klem fra Nina

    SvarSlett
  3. Denne utfordringa tok du jo på strak arm! Kjempefin genser og lue! Skjønner godt at de to småkarene i vogna har lagt inn bestilling.
    Jeg synes også det er morsomt å strikke Mariusmønster, sikkert fordi det gir så fint resultat.

    Lykke til med neste prosjekt!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Her var det mange flotte Marius :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...