søndag 16. desember 2012

Baggy Marius luer

Eller som det står i oppskriften, saggelue i marius-mønster.
Uansett navn er det en flott lueoppskrift, og når man strikker i tykt Alfa-garn på pinner nr 6 og 7 går en lue fint unna på en kveld!

Jeg har laget 3 ulike variasjoner på fargene og får virkelig ikke helt bestemt meg for hvem jeg liker best...


Rosa, grå og hvitt med glitter.
Glittereffekten kommer dårlig frem på bildet, men synes godt i sola!

Originale farger i rødt,  hvitt og blått.

Tre ulike gråtoner, for de som liker litt mer nøytrale farger?
Hvem likte du best?

En av luene ender opp under et juletre om en drøy uke, de to andre beholder jeg selv!



3 kommentarer:

  1. Den med rosa, så klart! Men de er fine alle tre, og ei Mariuslue er alltid kjærkomment vil jeg tro.

    Fortsatt fin førjul!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Aill tre e kjæmpefin, men stæmme for deinn rosa æ å:)

    SvarSlett
  3. Det er synd ikke glittertråden i det hvite garnet på den rosa lua ikke synes bedre på bildet! For den gjør virkelig hele luen litt ekstra fin!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...