lørdag 7. juli 2012

Parisertoast

Eller som det heter på fransk: croque monsieur.
Du kan lese hvordan retten fikk navnet sitt her
Inspirasjonen til dagens frokost fant jeg på den svenske bloggeren, 56 kilo, sin side. 


Til en porsjon trenger du:
1 egg
125 g kesam
1 strøken ss fiberhusk
1 klype salt

2 skiver cheddarost
tomatskiver
(røkt skinke)
dijonsennep

Visp sammen egg, kesam (jeg brukte crème fraich da det var det jeg hadde i kjøleskapet i dag), fiberhusk og salt. Du kan godt bruke stavmikseren, men jeg vispet det like enkelt sammen med håndvisp.

Om du lar røren stå å svelle noen minutter tykner den litt.
Ha litt smør i stekepannen og stek lapper av røren (jeg fikk nok røre til tre lapper, to til meg og en smaksprøve til smågutta mine). 
Husk å slå ned varmen når du steker de, mine ble i mørkeste laget...
Når de er ferdig stekt på en side snur du lappene dine og har på en skive ost på hver lapp. Legg på skinke (jeg droppet denne i dag) og tomatskive på den ene lappen og smør på dijosennep. 
Når lappene ferdige legger du den ene lappen over den andre.

Bildet er lånt av 56 kilo.
Slik skal de egentlig se ut! Lyse og fine i stekeskorpen med ost, skinke og sennep som fyll i midten.

Jeg hadde ikke skinke i hus, men fant skogsbacon i kjøleskapet. 
Det var veldig godt til!

Håper det smaker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...