lørdag 12. oktober 2013

Stripete vester i ull og bomull

For et par år siden strikket jeg to vester til gutta i huset. 
De ble til etter inspirasjon fra Pickles sin soljakke som er strikket i striper av ull og bomull.
De var litt store når de ble laget og passer enda! De to ble superfornøyde da jeg fant de frem når fotografen kom i barnehagen i starten av september. Mor sjøl er også superfornøyd, både med gutta, vestene og ikke minst de flotte barnehagebildene!

Her er et par bilder jeg knipset mens gutta ventet på sin tur i fotokøen:




Det finnes ingen oppskrift på vesten, de er strikket etter eget hode og jeg klarer ikke å finne igjen beskrivelsene.
Det hvite garnet er to-tråds ullgarn fra Nøstebarn og det blå er bomull av ukjent opprinnelse. Den blå bomullen fikk jeg av ei flott dame jeg jobbet sammen med. Garnet hadde ligget hos henne i mange år, siden hennes barn var små og hun synes det var gøy at det endelig ble brukt. 
Bomullen er bare rette masker strikke på rundpinne, mens de hvite stripene er i rillestrikk.
Over skuldrene er det sammenvevd med kitcheners stitch.

To kjekke gutter i flotte farger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...