mandag 16. september 2013

Hjemmekokklauget sine rundstykker

I dag er det en uke siden jeg ble tante til en skjønn liten jente!
Strikkepinnene har gått varme en stund med alle prosjektene jeg har laget til henne, men også den nybakte moren må jo få en liten oppmerksomhet.
Jeg kjenner søstern min såpass godt at når jeg fikk beskjed om at det var klart for besøk på sykehuset så var også nybakte rundstykker til den nybakte mora og far klare!


Oppskriften fant jeg på Instagram på kontoen til @hjemmekokklauget. Ta en titt, de lager mye spennende mat!

Til denne røra trenger du:
50 g mandelmel
50 g linfrø
30 g solsikkekjerner
50 g kruskakli
20 g fiberhusk
2 ts bakepulver
1/2 ts salt

25 g smeltet smør
1 dl fløte
50 g gresk yoghurt
3 egg
125 g revet gulost

Sett ovnen på 170 grader varmluft.

Bland fiberhusken med all væsken og eggene.
La dette stå å svelle mens du blander sammen de tørre ingrediensene, hvertfall 2-4 minutter så røra sveller litt.
Ha alt det tørre i fiberhuskblandingen og rør godt sammen sammen med reven ost.

Røra skal være klissete.
Form passe klatter med spiseskje på stekebrettet (du kan med fordel bruke bakepapir!)

Stekes i ca. 30-35 minutter.




Kan fint oppbevares i kjøleskap eller et par dager på benken nå som sommeren er på hell.

Håper det smaker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...