søndag 24. januar 2010

Strikket jakke i Fana-mønster og Juniortepper.

Da er jeg ferdig med jakken jeg strikket i Fanamønster.
Dette er første gang jeg prøver meg på å strikke i mønster slik som dette. Det er også første gangen jeg strikker, syr og KLIPPER!
Det var skikkelig skummelt, tenk om det jeg hadde strikket raknet opp!?!?
Da hadde alle timene vært forgjeves...
Jakken er strikket i babyull fra Nille og er i hvit og lys blå.

For å slippe å strikke to like fikk jeg hjelp av guttenes oldemor Margit til å lage jakke nr 2!
Det eneste som mangler nå er knapper til begge jakkene, men jeg får ikke helt bestemt meg for hvilken type knapper jeg skal velge... Det er jo SÅ mye flott å velge i!



Her er Juniorteppene.
Jeg orket ikke tanken på å strikke to like, så det ble en i hver farge og med kontrastfarget heklet kant rundt.
De er strikket på pinne nr. 6 og 3 tråds merinoull fra Nøstebarn.
Arbeidet gikk kjapt, men var kjedelig. Er nok ikke sikkert det blir flere sånne tepper med det første!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...