onsdag 16. mai 2012

Har blenderen overlevd?

I helgen fikk jeg plutselig veldig lyst på noe godt, ikke ett ukjent fenomen, og jeg bestemte meg for å lage instant-icecream. Noen oppskrift hadde jeg ikke, men tenkte at hvor vanskelig kan det være?
Dermed fant jeg frem en pose fra fryseren med frossen skogsbærblanding og lot den ligge på benken i ca 10 minutter.
Deretter helte jeg over fløte...


Tips 1: la bærene ligg ute til tining lengre...
Tips 2: VENT med å hell over fløten til bærene har fått seg en runde i blenderen.
Tips 3: Invester i en kraftigere blender!

For det første ble hele blandingen knallhard når fløten ble helt over de fortsatt godt frosne bære.
For det andre tålte ikke blenderen min å bli presset på dette, den begynte å lage rare  lyder, å ryke og ble veldig, veldig varm! 
Jeg endte opp med å ta med meg blenderen ut på terrassen for avkjøling, noe jeg undrer meg på om er normalt for en blender?

Fortsatt like fysen på noe godt og med en overarbeidet blender måtte jeg finne alternative løsninger. Dermed ble stavmikseren funnet frem og klumpen min med bær og fløte flyttet over i en bolle. Det fungerte bra! Med en ts sukrin i og hakket mørk (70 %) sjokolade over ble det lørdagskos likevel!


Godt man har lært til neste gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...